Zdrowy sen – jaki ma wpływ na nasze zdrowie

pobrany plik (4)Wiele osób nie zdaje sobie sprawy, jak ważny dla naszego zdrowia jest sen. Niestety stres, aktywny tryb życia, dużo zajęć, brak czasu, rozrywki typu telewizja, Internet – to wszystko sprawia, że często za mało czasu poświęcamy na sen. Jednak tak naprawdę trzeba sobie zdawać sprawę, że niedobory snu mogą mieć na nas bardzo negatywny wpływ. Konieczne jest więc dobrze podejście do tego i zadbanie o to, by mieć czas na co mniej osiem godzin snu na dobę. Musi to być sen równomierny, głęboki. Niestety niespokojny sen nawet przez całą noc – tylko nas jeszcze bardziej męczy, nie pozwoli na odpowiednią regenerację. Dlatego walka z bezsennością jest bardzo ważna. Jeśli pojawią się problemy ze snem, trzeba z nimi radzić sobie od początku, nie bagatelizować, nie odkładać godziny pójścia do łóżka. Ważne jest, by kłaść się zawsze o tej samej porze. Należy unikać tuż przed snem oglądania telewizji i siedzenia przed monitorem komputera. Elektronika niestety działa na nas niekorzystnie, pobudzająco – dlatego oglądanie telewizji czy przeglądanie sieci przed snem nie jest dobrym pomysłem. Lepsza będzie lektura książki. Dlatego w sypialni nie powinno być telewizora i elektronicznych gadżetów. Warto za to zadbać o ciepłą, przytulną i nastrojową atmosferę sprzyjającą wypoczynkowi. Bardzo ważne jest też, by dobrze przygotować się przed samym snem. Trzeba zapewnić w pomieszczeniu odpowiednią temperaturę, nie za niską, ale też nie za wysoką. Generalnie – lepsza jest niższa niż wyższa., zdrowy sen wtedy będzie pewniejszy. Poza tym warto sobie zafundować kąpiel rozgrzewającą, z dodatkiem aromatycznego płynu o zapachu lawendy. Dobrze jest też wypić kubek melisy, która działa uspokajająco. Doskonałe na zdrowy sen jest także ciepłe mleko. Takie domowe i naturalne sposoby mogą być jednak w pewnym momencie niewystarczające. Wtedy warto sięgać po takie sposoby, jak tabelki ziołowe. Zawierające wyciągi uspokajające, usypiające – z melisy, kozłka lekarskiego zwanego walerianą, z szyszek chmielu. Dopiero w ostateczności, gdy takie domowe i ziołowe metody zawodzą, warto udać się do lekarza. Powinien o przed zapisaniem tabletek nasennych przeprowadzić dokładny wywiad, by dowiedzieć się, co może być przyczyną problemów ze snem. Niestety nie tak łatwo jest to określić tak precyzyjnie, gdyż przeważnie czynniki są złożone. Są one na tyle nie raz skomplikowane, że faktycznie nie ma innej metody, niż sięganie po tabletki nasenne. Niestety mają one to do siebie, że uzależniają, potrzebne są potem coraz mocniejsze dawki. Tak więc tak naprawdę nie ma całkowicie dobrych, skutecznych i bezpiecznych jednocześnie metod walki z bezsennością. Warto jest więc zadbać o to, by nie dopuścić do takich problemów. Na pewno umiejętność wyciszenia się, zrelaksowania jest bardzo ważna. Nawet, jeśli są problemy życiowe, zawodowe, zdrowotne – to trzeba umieć się zrelaksować, wyciszyć, dzięki temu problemów z bezsennością nie będzie. To bardzo ważne czynniki, sprzyjające zdrowej i skutecznej regeneracji.