Zdrowie – dieta to podstawa

tomatoes-646645_1280Nasze zdrowie zależy od wielu różnych kwestii, środowiska, predyspozycji, genetyki, ale również naszej aktywności i samej diety. Nie chodzi tutaj wcale o dietę odchudzającą, a taką codzienną. Niestety słów dieta kojarzymy z odchudzaniem, ewentualnie ograniczeniami w jedzeniu, jakie są związane z pewnymi chorobami. Jeśli jednak chcemy zachować zdrowie na długie lata, musimy zadbać o odpowiednią dietę, uważać na to, co jemy.
Podstawą zdrowej diety jest równowaga, nie od dziś wiadomo, że równowaga pozwala rozwiązać wiele problemów, jest wysoce ceniona w kulturze chińskiej i powinna się też znaleźć na naszym talerzu. Nie ma nic lepszego niż dobrze zbilansowany posiłek. Zdrowe dania, nie będą działamy odchudzająco, bo nie ma cudownego leku na odchudzanie, ale na pewno pomogą nam utrzymać odpowiednią wagę.
Eliminacja z diety tłuszczów, czy węglowodanów nigdy nie jest dobrym rozwiązaniem, bo każdy składnik ma pewne składniki, które są dobre dla naszego organizmu, trzeba jednak przestrzegać kilku istotnych zasad:
– Unikajmy smażenia potraw na głębokim tłuszczu, a jeśli to robimy to tylko na dobrze rozgrzanym, żeby mięso, warzywa, czy inne przygotowywane przez nas potrawy nie nasiąknęły tłuszczem.
– Mąka nie jest naszym przeciwnikiem, ważne jest jednak to, aby nie stanowiła 90% naszej diety, zwłaszcza, gdy jest to zwykła mąka pszenna, a nie pełnoziarnista. Wprowadzenie do diety produktów pełnoziarnistych jest korzystne dla naszego zdrowia.
– Warzywa i owoce to nasz sprzymierzeniec w walce o zdrowy organizm, warto jednak pamiętać, że najlepiej podawać je bez dodatku cukru, czy dużej ilości soli, wybierzmy raczej zdrowe zioła.
– Wszelkie słodzone napoje, soki, ale również kawy, czy herbaty powinny zostać przez nas ograniczone, zwłaszcza takie, które zawierają sztuczne dodatki.
– Konserwanty u tłuszczy trans to nasz wróg numer jeden. Jeśli chcemy zachować zdrowie na długie lata, musimy zdecydowanie unikać podobnych składników. Pamiętajmy, że zdrowie powinno znaleźć się na pierwszym miejscu.
– Badania wykazują, że zbyt często sięgamy po niezdrowe, słone przekąski. Sól podnosi ciśnienie, jest cichym zabójcą naszego zdrowia, a do tego wszelkie słone przekąski są dość kaloryczne i sprzyjają otyłości.
– Zamiast ciastek, które możemy kupić w sklepie wybierzmy takie domowe, które są słodkie, ale nie mają konserwantów.
– Jedzmy więcej białka, zwłaszcza w postaci ryb lub chudego mięsa, unikajmy raczej wieprzowiny.
Nasze zdrowie powinno być dla nas ważne, a więc codzienna dieta musi być bogata we wszystkie potrzebne nam składniki, stosowanie ścisłych diet, na przykład eliminowanie tłuszczów lub węglowodanów zawsze odbija się na naszym zdrowiu. Często zapominamy też o odpowiednim nawodnieniu organizmu, a przecież dla jego prawidłowego funkcjonowania ma to ogromne znaczenie. Musimy też wiedzieć, że sama dietę to nie wszystko, warto czasem udać się do lekarza, sprawdzić nasz stan zdrowia, bo badania jasno wykazują, że choroby wykryte we wczesnym stadium, nawet te nowotworowe są dużo łatwiejsze do pokonania. Niestety zwykle ze względu na lenistwo lub niechęć do lekarzy, przez lata unikamy wizyt, nie zdajemy sobie sprawy z pewnych chorób, lekceważymy pewne dolegliwości. Musimy jednak pamiętać, że zdrowie mamy tylko jedno i jeśli nie dbamy o nie od początku, czasem zaczyna się psuć, a naprawienie wszelkich ubytków staje się trudne, o ile w ogóle możliwe. Zawsze jest dobry moment na zmianę, ale czasem popełnione błędy mają ogromny wpływ na funkcjonowanie całego organizmu i niestety trudno jest to naprawić.