Wpływ odżywiania na zdrowie

Już stosunkowo dawno temu naukowcy dowiedli, że odżywianie ma ogromny wpływ na życie i zdrowie każdego człowieka. Obecnie, pogląd ten jest szeroko znany i do odpowiednich zasad żywieniowych stara się stosować ogromna rzesza ludzi. Jednak wcale nie jest to takie proste, jakby się mogło wydawać. Każdego dnia, większość z nas żyje w pośpiechu i zapomina o zjedzeniu najważniejszego posiłku z całej doby, czyli śniadaniu. Później zjadamy coś „na szybko” nawet na stojąco, a dzień zakańczamy niezdrowym, obfitym w tłuszcz Fast-foodem, a w międzyczasie przegryzając wszystko czekoladowymi batonikami, czy słonymi chipsami i przepijając pozornie zdrowymi, choć w rzeczywistości zdecydowanie przesłodzonymi sokami, czy, co gorsza, gazowanymi napojami. W rezultacie przybieramy na wadze, co powoduje nasz dyskomfort i pogorszenie samopoczucia.

Zdrowe odżywianie nie jest jednak takie trudne do wdrożenia, nawet jeżeli jesteśmy bardzo zajęci i zapracowani. Nie trzeba od razu poddawać się od niedawna modnym dietom oczyszczającym, czy nawet detoksom. Wystarczy troszkę pomyśleć i zaplanować swoje całodobowe wyżywienie, by cieszyć się nie tylko zgrabną sylwetką, ale i dobrym zdrowiem i satysfakcjonującym nas samopoczuciem.

Podstawą codziennego odżywiania jest zbilansowana dieta. Powinniśmy jeść wszystkie produkty z żywieniowej drabiny, jednak w odpowiednich proporcjach. Każdemu z nas zdarzają się słabsze dni, kiedy mamy ochotę zjeść coś słodkiego, słonego, czy tłustego. Należy sobie wówczas pozwolić na tę „małą przyjemność”. Na co dzień jednak lepiej starać się ograniczać takie produkty, które mają niekorzystny wpływ na nasze zdrowie i prawidłowe funkcjonowanie organizmu.

Na śniadanie, które jak wiadomo jest pierwszym i najważniejszym posiłkiem w trakcie całego dnia warto jest zjeść coś, co da nam sporo energii na start. Doskonale sprawdzą się zbożowe płatki połączone z jogurtem naturalnym, czy kanapka z pełnoziarnistego pieczywa z twarożkiem lub aromatyczną szynką. Równie ważne jak pierwsze, jest także drugie śniadanie, o którym duża liczba osób bardzo często zapomina, uważając je za zbędny posiłek. Wówczas najlepiej jest spożyć ulubiony owoc, warzywo lub zieloną sałatkę. Po tych dwóch posiłkach następuje czas na obiad, który zazwyczaj konsumujemy podczas przerwy w pracy. Warto to danie przygotować dzień wcześniej we własnym domu, jeżeli oczywiście czas nam na to pozwala. Możemy wówczas przyrządzić w zdrowy sposób nasze ulubione produkty. Jeżeli później przechowamy je w szczelnym pudełeczku, na drugi dzień w pracy wystarczy upichcone danie podgrzać w mikrofalówce (jeżeli oczywiście posiłek tego wymaga) i rozkoszować się zdrowym i urozmaiconym jedzeniem. Jeśli jednak nie mamy czasu, by samodzielnie ugotować sobie obiad dzień wcześniej możemy skorzystać z cateringu lub zjeść w firmowej stołówce, albo pobliskiej restauracji. Wszystko zależy od miejsca w którym pracujemy.

Warto pamiętać, by do każdego posiłku starać się dodać jakieś warzywo. Obecnie modne są również samodzielnie wyciskane soki, które są nie tylko zdrowe, ale i pożywne. Wystarczy wyposażyć się w wolnoobrotową wyciskarkę, która praktycznie wykona całą pracę za nas. W dużych miastach znalezienie punktu, gdzie taki sok możemy kupić także nie powinno być problemem. Gdy zbliża się wieczór, a my już po ciężkim dniu pracy znajdujemy się w domu, oznacza to, że nadszedł czas na czwarty posiłek, a mianowicie podwieczorek. W zależności od upodobań najlepiej znaleźć coś odpowiedniego dla siebie, na przykład owocowo warzywną sałatkę czy kisiel. Nie można zapomnieć także o kolacji, którą należy zjeść przynajmniej trzy godziny przed snem.